Συνεδρίες Εξ Αποστάσεως

Η προσπάθεια να προσαρμοστούμε σε μια νέα καθημερινότητα, με την πανδημία να αλλάζει τα δεδομένα με τα οποία λειτουργούμε αυτό το διάστημα, αφορά τον καθένα από εμάς ξεχωριστά. Ακόμη και εάν οι όροι «μένουμε σπίτι» ή «social distancing» έχουν πλέον γίνει κτήμα μας, δε σημαίνει πως παύουμε να ερχόμαστε σε επικοινωνία.

Παρέχοντας τηλεσυνεδρίες μέσω SKYPE ή ΖΟΟΜ, πλατφόρμες συμβατές με GDPR, οι θεραπευτές των Κέντρων Ειδικών Θεραπειών ΨυχοΣύνθεση συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τα παιδιά και τις οικογένειές τους παρέχοντας τηλεθεραπείες για όλες τις υπηρεσίες μας : λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, ειδική διαπαιδαγώγηση, συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη. Για  τις ανάγκες των εξ΄ αποστάσεως συνεδριών έχουμε μετατρέψει σε ψηφιακή μορφή μεγάλο όγκο παιδαγωγικού υλικού, ο οποίος είναι διαθέσιμος στους θεραπευτές του κέντρου μας για την υλοποίηση των τηλεθεραπειών. Αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας τα παιδιά των κέντρων μας έχουν ελεγχόμενη πρόσβαση σε υλικό και εργασίες για εξάσκηση στο σπίτι και οι θεραπευτές μας έχουν στη διάθεσή τους μεγάλο όγκο ψηφιοποιημένου παιδαγωγικού υλικού για την υλοποίηση των θεραπειών και την ανάθεση εργασιών.

Διαβάστε περισσότερα και κλείστε το ραντεβού σας τώρα!

Skip to content

Τα παιδιά με αυτισμό παίζουν διαφορετικά από άλλα παιδιά. Ακόμα και σε πολύ μικρή ηλικία, τα παιδιά με αυτισμό είναι πιο πιθανό από τους τυπικούς τους συνομηλίκους να ευθυγραμμίζουν αντικείμενα, να παίζουν μόνα τους και να επαναλαμβάνουν τις ίδιες ενέργειες ξανά και ξανά. Είναι επίσης λιγότερο πιθανό να συμμετάσχουν σε παιχνίδια που απαιτούν συνεργασία ή κοινωνική επικοινωνία.

Φυσικά, πολλά παιδιά χωρίς αυτισμό ευθυγραμμίζουν αντικείμενα, παίζουν μόνα τους ή επιλέγουν άλλες δραστηριότητες. Ωστόσο, ενώ τα παιδιά με αυτισμό προφανώς δε γνωρίζουν τις δραστηριότητες και τις προτιμήσεις των άλλων, τα τυπικά παιδιά μιμούνται τους συνομηλίκους τους για να μάθουν νέες δεξιότητες παιχνιδιού, να συνεργαστούν με άλλους και να κάνουν ερωτήσεις όταν συγχέονται.

Τα τυπικά παιδιά που παίζουν μόνα το κάνουν γενικά για κάποιο λόγο και είναι σε θέση να συμμετέχουν όταν είναι έτοιμα ή ενθαρρύνονται να το κάνουν. Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες διαφορές στα αυτιστικά παιδιά που πρέπει να προσέξετε:

  • Προτίμηση για να παίζει μόνο του σχεδόν όλη την ώρα (ακόμη και όταν ενθαρρύνεται να συμμετέχει σε τυπικές μορφές παιχνιδιού).
  • Αδυναμία ή απροθυμία να κατανοήσει τους βασικούς κανόνες του κοινού παιχνιδιού (εναλλαγή σειράς, παιχνίδι ρόλων, ακολουθώντας τους κανόνες ενός αθλητισμού ή επιτραπέζιου παιχνιδιού).
  • Συμμετοχή σε δραστηριότητες που φαίνονται άσκοπες και επαναλαμβανόμενες (άνοιγμα/κλείσιμο πορτών, παράταξη αντικειμένων κ.λπ.).
  • Αδυναμία ή απροθυμία να ανταποκριθεί σε φιλικές προσκλήσεις από ενήλικες ή συνομηλίκους.
  • Φαινομενική αδιαφορία για τις συμπεριφορές ή τις λέξεις άλλων παιδιών (περιπλανιέται σε μια ομάδα χωρίς να συνειδητοποιεί ότι ασχολούνται με το παιχνίδι, περπατάει σε επιφάνεια χωρίς να συνειδητοποιεί ότι υπάρχει γραμμή κ.λπ.).
  • Προφανής αδυναμία κατανόησης των βασικών στοιχείων του συμβολικού παιχνιδιού (αδυνατεί να προσποιηθεί ότι είναι κάποιος άλλος ή να προσποιηθεί ότι ένα παιχνίδι έχει ανθρώπινα χαρακτηριστικά κ.λπ.)

Η Χατζησάββα Εριφύλη είναι Λογοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγός, τακτικό μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων Λογοθεραπευτών Ελλάδος (ΣΕΛΛΕ) και ταυτόχρονα μέλος της Επιστημονικής Ομάδας για τη Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) του συλλόγου.

Back To Top