Συνεδρίες Εξ Αποστάσεως

Η προσπάθεια να προσαρμοστούμε σε μια νέα καθημερινότητα, με την πανδημία να αλλάζει τα δεδομένα με τα οποία λειτουργούμε αυτό το διάστημα, αφορά τον καθένα από εμάς ξεχωριστά. Ακόμη και εάν οι όροι «μένουμε σπίτι» ή «social distancing» έχουν πλέον γίνει κτήμα μας, δε σημαίνει πως παύουμε να ερχόμαστε σε επικοινωνία.

Παρέχοντας τηλεσυνεδρίες μέσω SKYPE ή ΖΟΟΜ, πλατφόρμες συμβατές με GDPR, οι θεραπευτές των Κέντρων Ειδικών Θεραπειών ΨυχοΣύνθεση συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τα παιδιά και τις οικογένειές τους παρέχοντας τηλεθεραπείες για όλες τις υπηρεσίες μας : λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, ειδική διαπαιδαγώγηση, συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη. Για  τις ανάγκες των εξ΄ αποστάσεως συνεδριών έχουμε μετατρέψει σε ψηφιακή μορφή μεγάλο όγκο παιδαγωγικού υλικού, ο οποίος είναι διαθέσιμος στους θεραπευτές του κέντρου μας για την υλοποίηση των τηλεθεραπειών. Αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας τα παιδιά των κέντρων μας έχουν ελεγχόμενη πρόσβαση σε υλικό και εργασίες για εξάσκηση στο σπίτι και οι θεραπευτές μας έχουν στη διάθεσή τους μεγάλο όγκο ψηφιοποιημένου παιδαγωγικού υλικού για την υλοποίηση των θεραπειών και την ανάθεση εργασιών.

Διαβάστε περισσότερα και κλείστε το ραντεβού σας τώρα!

skip to Main Content

Μόλις το παιδί σας με αυτισμό μπορεί να παίξει μαζί σας και παίζει με παιχνίδια, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το παιχνίδι για να δημιουργήσετε δεξιότητες σε άλλους τομείς. Για παράδειγμα, μπορείτε να εστιάσετε στην επιβράβευση ορισμένων δεξιοτήτων, όπως η εναλλαγή σειράς, το παιχνίδι για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα ή η επιλογή μιας ποικιλίας παιχνιδιών για να παίξετε.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να αξιοποιήσετε στο έπακρο το παιχνίδι με αυτόν τον τρόπο. Αυτές οι συμβουλές ισχύουν για το παιχνίδι με αντικείμενα, με άλλους και για παιχνίδι προσποίησης:

  • Μιλήστε για το τι συμβαίνει ενώ το παιδί σας παίζει. Αν παίζετε ένα παιχνίδι προσποίησης σαν πάρτι τσαγιού, χρησιμοποιήστε τα ονόματα αντικειμένων, όπως το φλιτζάνι, το κουτάλι και το πιάτο. Μπορείτε επίσης να ονομάσετε όσα κάνετε εσείς και το παιδί σας, όπως “βάλε τσάι” ή “τάισε τη κούκλα”.
  • Βοηθήστε το παιδί σας να δημιουργήσει μεγαλύτερες προτάσεις. Εάν το παιδί σας μιλάει μόνο με μία λέξη, μπορείτε να δοκιμάσετε να χρησιμοποιήσετε δύο λέξεις. Εάν το παιδί σας χρησιμοποιεί προτάσεις τριών λέξεων, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τέσσερις λέξεις και ούτω καθεξής. Με αυτόν τον τρόπο δε χρησιμοποιείτε γλώσσα που είναι πολύ δύσκολη για το παιδί σας, αλλά δημιουργείτε γλώσσα και νέο λεξιλόγιο.
  • Ενθαρρύνετε τις δεξιότητες παιχνιδιού σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Για παράδειγμα, εάν στο παιδί σας αρέσει να παίζει με Lego στο σπίτι, ενθαρρύνετε το παιδί σας να παίζει με Lego στο σπίτι ενός φίλου. Επιβραβεύστε το παιδί σας για τη χρήση δεξιοτήτων παιχνιδιού σε διαφορετικά μέρη και με διαφορετικά άτομα.
  • Χρησιμοποιήστε τις καθημερινές δραστηριότητες ως ευκαιρίες για παιχνίδι. Κάθε φορά που μπορεί να υπάρξει κοινή δραστηριότητα μεταξύ του παιδιού σας και ενός άλλου ατόμου είναι μια πιθανή ευκαιρία για παιχνίδι. Μπορείτε επίσης να ενσωματώσετε το χρόνο παιχνιδιού σε καθημερινές ρουτίνες όπως η ώρα του μπάνιου.
  • Χρησιμοποιήστε το παιχνίδι για να βοηθήσετε το παιδί σας να ανταποκριθεί κατάλληλα σε δύσκολες κοινωνικές καταστάσεις, όπως κατανόηση του να μοιράζεται, της εναλλαγής και του συμβιβασμού. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε ένα παιχνίδι πάρτι τσαγιού για να βοηθήσετε το παιδί σας να καταλάβει ότι μοιράζεται φαγητό και παίρνει διαδοχικά να ρίξει τσάι με την κανάτα.
  • Χρησιμοποιήστε το παιχνίδι για να βοηθήσετε το παιδί σας να αναπτύξει καθημερινές δεξιότητες. Για παράδειγμα, το ντύσιμο μιας κούκλας ή η αλλαγή μέσα και έξω από τα φορέματα μπορεί να βοηθήσει το παιδί σας να μάθει να ντύνεται.

Παρακολουθήστε το παιδί σας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και αναζητήστε τις στιγμές που το παιδί σας δείχνει ενδιαφέρον για μια δραστηριότητα, όσο φυσιολογικό μπορεί να σας φαίνεται. Αυτές είναι οι ιδανικές στιγμές για να διδάξετε και να μάθετε.

Εριφύλη Χατζησάββα

Η Χατζησάββα Εριφύλη είναι Λογοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγός, τακτικό μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων Λογοθεραπευτών Ελλάδος (ΣΕΛΛΕ) και ταυτόχρονα μέλος της Επιστημονικής Ομάδας για τη Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) του συλλόγου.

Back To Top